• Home
  • Veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen

Algemeen

Van wanneer tot wanneer loopt een week-, weekend- en midweekverblijf?

Over het algemeen gelden onderstaande dagen en tijden.

Week: vrijdag 15.00 uur t/m vrijdag 10.00 uur of maandag 15.00 uur t/m maandag 10.00 uur.

Weekend: vrijdag 15.00 uur t/m maandag 10.00 uur. 

Midweek: maandag 15.00 uur t/m vrijdag 10.00 uur.

Indien er andere aanreis- en vertrekdagen of tijden gelden, kunt u dit lezen op uw definitieve reserveringsbevestiging.

Waarom moet ik soms een waarborgsom betalen en wanneer ontvang ik deze terug?

Bij het huren van een accommodatie vragen wij op de meeste parken een waarborgsom. De wijze van incasseren van de waarborgsom kan per park verschillen. Dit kan zowel een contante waarborgsom betreffen alsmede het afgeven van een schriftelijke machtiging voor het incasseren van een waarborgsom. 

Bij grote groepen gasten kunnen er andere eisen gesteld worden aan de waarborgsom. Indien de accommodatie is achtergelaten conform onze (schoonmaak)voorschriften en er geen te verrekenen (schade)bedragen openstaan, verzorgt het park het retourneren van de waarborgsom of de machtiging hiertoe.

Bevestigingen en betalingen

Hoe moet ik de betaling doen bij een last minute boeking?

Via onze website kunt u veilig en gemakkelijk betalen met de volgende betalingsmiddelen:

- Visa

- Mastercard

- American Express 

- iDEAL

- Paypal

Mocht u niet direct willen betalen dan kunt u achteraf de reservering via iDEAL betalen. U ontvangt een factuur per e-mail en hierin staat een link naar de betalingsomgeving. Houd echter wel rekening met de volgende spelregels: Normaal gesproken dient de aanbetaling 15 dagen na reservering betaald te zijn. Het restbedrag dient u 8 weken voor aankomst te hebben voldaan. Indien u een reservering maakt binnen 8 weken voor aankomst, dan dient u per omgaande het gehele factuurbedrag te voldoen.

Reserveert u binnen 3 werkdagen voor aankomst, dan dient u het gehele factuurbedrag direct middels creditcard of bij aankomst op het park te voldoen.

Ik heb geen bevestiging van mijn boeking ontvangen, wat nu?

U ontvangt een bevestiging van uw boeking op het e-mailadres dat u bij reservering heeft opgegeven. Indien u de bevestiging niet heeft ontvangen, controleer dan of deze in uw ongewenste e-mail terecht gekomen is. Is dit niet het geval, neem dan contact met ons op via +31 (0)88 4114200.

Ik heb per ongeluk een betaling dubbel overgemaakt, wat nu?

Mocht dit het geval zijn, neem dan contact met ons op via +31 (0)88 4114200. U kunt ook een e-mail sturen naar info@stacaravandeals.nl.

Is mijn betaling binnen en krijg ik hier een bevestiging van?

Zodra wij uw betaling binnen hebben, ontvangt u van ons een bevestiging. 

Moet ik een aanbetaling doen?

Ja, u dient 15 dagen na uw reservering een aanbetaling te doen. Dit bedrag bestaat uit 50% van de reissom.

Naar welk rekeningnummer moet ik de betaling overmaken en moet ik er nog iets bij vermelden?

Betaalt u via een overschrijving, dan dient u over de volgende gegevens te beschikken: 

IBAN-nummer: NL 60RABO0312205503

BIC code: RABONL2U

Vergeet niet het betalingskenmerk te vermelden, welke aangegeven staat op uw rekening. Dit betalingskenmerk dient u in te vullen in het opmerkingenveld (niet in het veld betalingskenmerk acceptgiro). Als u deze bij uw betaling vermeldt, dan wordt uw betaling automatisch met uw reservering verwerkt.

Wanneer krijg ik mijn waarborgsom terug?

Op de meeste parken moet u een waarborgsom te betalen. De waarborgsom of het restant daarvan wordt uiterlijk 7 dagen ná het vertrek teruggestort, mits uw rekeningnummer bij ons bekend is en de accommodatie/het privé-sanitair achtergelaten wordt conform onze (schoonmaak)voorschriften en er geen (schade)bedragen ter verrekening meer openstaan. Meer informatie over o.a. de waarborgsom vindt u in de algemene voorwaarden onderaan elke pagina.

Wanneer moet ik uiterlijk mijn reservering betalen?

U dient 15 dagen na reservering de aanbetaling volgens uw bevestiging te hebben voldaan. Het restbedrag dient u 8 weken voor aankomst te hebben voldaan. Indien u een reservering maakt binnen 8 weken voor aankomst, dan dient u per omgaande het gehele factuurbedrag te voldoen. Heeft u het openstaande saldo al aan ons overgemaakt, of gaat u dit direct doen, dan moet u bij aankomst op de parkreceptie een geldig betalingsbewijs kunnen overleggen (bijvoorbeeld een bankafschrift). Zonder dit betalingsbewijs moet u de openstaande post alsnog ter plaatse betalen.

Waar vind ik een overzicht van wat ik nog moet betalen?

U ontvangt van ons een factuur per e-mail.

Wat gebeurt er als ik niet tijdig betaal?

Bij niet een tijdige betaling zullen wij uw reservering conform de RECRON voorwaarden annuleren. Alle tijdens uw verblijf gemaakte kosten dienen op de vertrekdag verrekend te zijn.

Welke betaalmogelijkheden zijn er?

U kunt veilig en gemakkelijk betalen met de volgende betalingsmiddelen:

- Visa

- Mastercard

- American Express

- iDEAL

- Paypal

Uw vakantieverblijf

Hoe laat mag ik mijn vakantieverblijf in?

Over het algemeen geldt dat uw vakantieverblijf of kampeerplaats vanaf 15.00 uur beschikbaar is. U bent uiteraard al eerder welkom om u aan te melden en gebruik te maken van de overige faciliteiten op het park. Kijk voor meer informatie over de aankomst- en vertrektijden op uw definitieve bevestiging.

Indien er andere aanreis- en vertrekdagen of tijden gelden, kunt u dit lezen op uw definitieve reserveringsbevestiging.

Hoe laat moet ik mijn vakantieverblijf verlaten?

Over het algemeen geldt voor alle accommodaties dat u deze om 10.00 uur moet verlaten. Bent u een campinggast dan dient u uw kampeerplaats uiterlijk om 11.00 uur te verlaten. Kijk voor meer informatie over de aankomst- en vertrektijden op uw definitieve reserveringsbevestiging.

Indien er andere aanreis- en vertrekdagen of tijden gelden, kunt u dit lezen op uw definitieve reserveringsbevestiging.

Kan ik bepaalde voorkeuren aangeven?

De relevante en beschikbare voorkeuren vindt u in stap 1 van uw boeking en kunt u hier aangeven. Mocht u geen voorkeuren aan kunnen geven dan betekent dit dat deze niet beschikbaar zijn voor het door u gekozen object.

Een aantal voorkeuren is gratis, maar voor een aantal voorkeuren vragen we een toeslag. Welke voorkeuren gratis en betaald zijn, verschilt per park. Het bedrag van de toeslag verschijnt automatisch tijdens het boeken. Kiest u meerdere betaalde voorkeuren, dan rekenen wij voor slechts 1 voorkeur een toeslag.

Wat is er aanwezig in mijn vakantieverblijf?

Alle vakantieverblijven beschikken standaard over een volledige inrichting voor het genoemde aantal personen. Wanneer u een vakantieverblijf gevonden heeft, vindt u een overzicht met de faciliteiten. Op de aanreisinformatie vindt u een overzicht van de inventaris. Heeft u vragen, neem dan contact met ons op via +31 (0)88 4114200. Wij zijn bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 9.00 uur tot 21.00 uur, zaterdag van 10.00 uur tot 17.00 uur en op zondag van 10.00 uur tot 15.00 uur.

Wat is het maximum aantal personen?

Het maximaal aantal personen staat per vakantieverblijf aangegeven. Het is niet toegestaan meer personen mee te nemen dan waarvoor de accommodatie geschikt is, dit i.v.m. comfort en veiligheid. De vakantieverblijven zijn immer ingericht voor het aantal personen wat aangegeven is. Op sommige parken worden in daarvoor geschikte vakantieverblijven 1 of 2 kinderen t/m 3 jaar toegestaan boven het maximum aantal personen. De vakantieverblijven zijn daar echter niet standaard op ingericht en kindermeubilair is niet in ieder vakantieverblijf te plaatsen. Daarom moet u dit aanvragen bij reservering.

Verzekeringen en reisdocumenten

Ik kom met personen die niet tot mijn (thuiswonend) gezin horen, zijn die nu ook meeverzekerd voor de annuleringsverzekering?

Deze personen zijn gratis meeverzekerd indien u deze voor aankomst aanmeldt via het meereizendenformulier.

Wat is een annuleringsverzekering?

Helaas kan door onvoorziene omstandigheden uw vakantie uitgesteld of geannuleerd worden en dit kan onprettige financiële gevolgen hebben. StacaravanDeals biedt u daarom een zeer voordelige annuleringsverzekering aan.

De financiële risico's van uw vakantie zijn volledig gedekt en u bent verzekerd tegen bijna alle denkbare onvoorziene gebeurtenissen. Kortom, een uitstekende dekking! De premie bedraagt 6,5% van de totale reis-/huursom met een minimum van € 11,50.

Een annuleringsverzekering kunt u afsluiten in stap 2 tijdens het boeken.

Krijg ik reisdocumenten (aanreisinformatie) toegestuurd? En hoe?

U krijgt 10 dagen voor aankomst uw aanreisinformatie per e-mail of per post toegestuurd. Als u binnen 5 dagen voor aankomst heeft geboekt, dan ontvangt u deze informatie bij de receptie.

Wijzigen en annuleren

Hoe kan ik mijn reservering wijzigen?

Voor wijzigingen in de boeking zelf dient u contact met ons op te nemen via +31 (0)88 4114200. Wij zijn bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 09.00 uur tot 21.00 uur, zaterdag van 10.00 uur tot 17.00 uur en op zondag van 10.00 uur tot 15.00 uur.

Hoe kan ik mijn vakantie annuleren?

Indien u uw vakantie wilt annuleren kunt u contact met ons opnemen via +31 (0)88 4114200. Daarnaast dient u uw annulering schriftelijk te bevestigen via info@stacaravandeals.nl.

Indien u geen annuleringsverzekering heeft afgesloten en u annuleert, dan brengen wij hiervoor kosten in rekening. Deze kosten kunt u vinden in onze algemene voorwaarden.

Ik heb al een boeking gemaakt maar ik wil nog iets bij boeken. Hoe doe ik dit?

Mocht u zich na het boeken bedenken dat u nog iets wilt bij boeken, neem dan contact met ons op via +31 (0)88 4114200 of stuur een e-mail naar info@stacaravandeals.nl

Kan ik een voorletter, achternaam of geboortedatum wijzigen?

Wijzigingen van persoonsgegevens (voorletters, achternaam, geboortedatum) kan de hoofdboeker kosteloos doorgeven via +31 (0)88 4114200. Wij zijn telefonisch bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 09.00 uur tot 21.00 uur, zaterdag van 10.00 uur tot 17.00 uur en op zondag van 10.00 uur tot 15.00 uur.

Krijg ik een bevestiging van mijn annulering?

Ja, u ontvangt per post een bevestiging van uw annulering.

Krijg ik een bevestiging van mijn wijziging?

Ja, u ontvangt per e-mail een bevestiging van uw wijziging.

Tot wanneer kan ik mijn reservering wijzigen?

Tot 28 dagen voor aankomst.

Wat kost een annulering mij?

De kosten voor een annulering zijn afhankelijk van een aantal zaken. Zie hiervoor de algemene voorwaarden.

Worden er kosten voor mijn wijziging in rekening gebracht?

Voor sommige wijzigingen worden kosten in rekening gebracht. De hoogte van de wijzigingskosten bedraagt maximaal € 25,-. Deze wijzigingskosten worden niet in rekening gebracht in geval van een bijboeking, uitbreiding of wijziging naar een duurdere periode of duurdere accommodatie.

Zoeken en boeken

Ik heb een online boeking gemaakt. Is deze nu ook definitief?

Ja, deze is gelijk definitief. Wij checken eerst de beschikbaarheid van het vakantieverblijf in onze database. U krijgt hierna per e-mail de bevestiging.

Mag mijn huisdier mee op vakantie?

In een aantal vakantieverblijven is uw huisdier van harte welkom met een maximum van 1 of 2 huisdieren per huis. Vraag hier naar bij de reservering, want ná reservering is het niet meer mogelijk een huisdier aan te melden. 

Als u online boekt kunt u het aantal huisdieren ingeven bij de samenstelling van uw reisgezelschap. Er wordt dan automatisch een vakantieverblijf voor u geboekt waar een huisdier welkom is. De kosten voor het meenemen van huisdieren verschillen per park. In sommige gevallen betaalt u naast de kosten voor het huisdier ook een verplichte eindschoonmaak (tarief varieert).

Online boeken, hoe werkt dat?

Wanneer u uw vakantie gevonden heeft op onze website doorloopt u in een aantal stappen het boekingsproces. Wanneer u alle stappen doorlopen heeft is uw boeking definitief. Vervolgens krijgt u een reserveringsbevestiging per e-mail. Hierop volgend wordt uw boeking gecontroleerd op kennelijke fouten waarna u per e-mail een factuur ontvangt. Hierin zijn uw eventuele betaling en bijbehorende betalingsinstructies en leveringsvoorwaarden verwerkt.

Wij willen u erop wijzen dat boekingen die u via het internet maakt definitief zijn. De zogenoemde "afkoelingsperiode", die in de wet "kopen op afstand" wordt genoemd, is niet van toepassing op vakantiereizen die u via onze site boekt.

Tot wanneer kan ik uiterlijk een accommodatie boeken?

U kunt te allen tijde een accommodatie boeken. Er zit geen deadline aan mits de desbetreffende accommodatie nog beschikbaar is in de gekozen periode.

Wat is een voorkeursreservering?

Een voorkeursreservering is een reservering waarin u een of meerdere voorkeuren heeft aangegeven. Een voorkeur is bijvoorbeeld:

•    een bepaald huisnummer

•    meerdere vakantieverblijven naast elkaar

•    een bepaalde ligging (bijv. ligging op het zuiden)

•    extra’s in/bij een vakantieverblijf (bijv. een vaatwasser of sauna)

•    speciale uitvoeringen zoals huisdieren welkom, rookvrij

De relevante en beschikbare voorkeuren vindt u in stap 1 van uw boeking en kunt u hier aangeven. Mocht u geen voorkeuren aan kunnen geven dan betekent dit dat deze niet beschikbaar zijn voor het door u gekozen object.

Een aantal voorkeuren is gratis, maar er zijn ook een aantal voorkeuren waar we een toeslag voor vragen.  Welke voorkeuren gratis en betaald zijn, verschilt per park. Het bedrag van de toeslag verschijnt automatisch tijdens het boeken. Kiest u meerdere betaalde voorkeuren, dan rekenen wij voor slechts 1 voorkeur een toeslag.

Wat zijn de bijkomende kosten bovenop de huurprijs?

De verplichte bijkomende kosten verschillen per park en vakantieverblijf. Over het algemeen geldt dat bij de huurprijs van uw vakantieverblijf alleen de huur van het object inbegrepen is. De exacte bijkomende kosten zijn terug te vinden onder de prijzentabel bij het betreffende park en/of

vakantieverblijf. Bepaalde voorkeuren of handige extra’s kunt u, tegen betaling van een toeslag, direct tijdens uw boeking reserveren of achteraf door te bellen naar +31 (0)88 4114200.